Aanmelden en inschrijven

De basisschool is de plek waar uw kind de basis legt voor een succesvolle toekomst.
Op Obs Het Eiland halen kinderen hun schatten naar boven. Dat betekent dat we de kinderen helpen, maar ook ruimte geven om hun talenten te ontwikkelen.

Inschrijven van uw kind

Het uitkiezen van een basisschool is een belangrijke beslissing, Om een goed beeld te krijgen van onze school, nodig ik u van harte uit voor een kennismaking. Door de kennismaking krijgt u een goed beeld van hoe we op Obs Het Eiland werken, ons lesaanbod, onze speel/lesmaterialen en de schoolsfeer. Ik neem u graag mee op een rondleiding door de school. Uw kind is daarbij natuurlijk ook van harte welkom.

Als u na de rondleiding besluit dat u uw zoon of dochter wilt inschrijven bij ons op school, dan krijgt u een inschrijfformulier. Volgens de richtlijnen van het Ministerie van Onderwijs zijn alleen ondertekende inschrijfformulieren (beide ouders) rechtsgeldig. Alle verstrekte informatie valt onder de regeling van de wet op de privacy bescherming. Uw kind mag naar school de dag na de vierde verjaardag.

Drie maanden voor de eerste schooldag van uw zoon/dochter ontvangt u digitaal het intake formulier. Na retour sturen van dit formulier voeren we met elkaar het intakegesprek. U heeft dit gesprek met mij. Daarbij krijgt u alle gelegenheid om aan ons te vertellen wat uw kind nodig heeft en waar we op moeten letten als hij/zij op school begint. Het intakegesprek gaat over de periode van 0 tot 4 jaar van uw kind. Na dit gesprek volgt de plaatsing in één van onze kleutergroepen.

Mocht u meer informatie willen dan kunt u verder rondkijken op onze website, of bellen/mailen om uw vraag te stellen. Graag tot ziens!

Met vriendelijke groet,

Franny Kluyver, directeur Obs Het Eiland